Оголошення

оголошення батькам

ПОРЯДОК ПОДАННЯ ТА РОЗГЛЯДУ ЗАЯВ ПРО ВИПАДКИ БУЛІНГУ В СЗДО № 6

Відповідно до Закону України «Про освіту» (розділ І, ст. 25, 26)  керівник закладу дошкільної освіти:

– здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

– розглядає скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) за заявами здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг;

– сприяє створенню безпечного освітнього середовища в закладі освіти та вживає заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу;

– забезпечує створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), у тому числі: з урахуванням пропозицій територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, служб у справах дітей та центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

– розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування; скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування;

– забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);

– повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.

Якщо дитина стала свідком булінгу в закладі освіти, передусім вона може розказати про це батькам, вихователю, психологу.

Окрім цього, батьки можуть звернутись на гарячу лінію ГО «Ла Страда – Україна» з протидії насильству в сім’ї або із захисту прав дітей; до соціальної служби з питань сім’ї, дітей та молоді; Національної поліції України; Центру надання безоплатної правової допомоги.

Порядок виявлення, розгляду та реагування на випадки булінгу в закладі освіти(Додаток до листа Департаменту освіти і науки 11.02.2020 № 08-13/669).

Якщо педагог або інший працівник закладу освіти став свідком булінгу, то він має повідомити керівника закладу незалежно від того, чи поскаржилась йому жертва булінгу чи ні.

Слід запам’ятати:

1. Заяву про випадки булінгу у закладі освіти має право подати будь-який учасник освітнього процесу.

2. Заява подається керівнику закладу освіти відповідно до Закону України «Про звернення громадян».

3. Керівник закладу освіти має розглянути звернення.

4. Керівник закладу освіти створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.

5. Якщо випадок цькування був єдиноразовим, питання з налагодження мікроклімату в дитячому середовищі та розв’язання конфлікту вирішується у межах закладу освіти учасниками освітнього процесу.

6. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

Гарячі телефони:

– Дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00);

– Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000;

– Гарячая лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 0 800 500 335;

– Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20;

 – Уповноважений Президента України з прав дитини 0 44 255 76 75;

– Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103;

– Національна поліція України 102. Новоприйнятий Закон передбачає низку штрафів за цькування. – Штрафи за булінг становитимуть від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів, тобто від 850 до 1700 гривень або від 20 до 40 годин громадських робіт.

– Якщо булінг вчинено групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, штраф буде більшим — від 100 до 200 мінімумів (1700 – 3400 гривень) або громадські роботи на строк від 40 до 60 годин.

– Неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу учасника освітнього процесу тягне за собою накладення штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до 1 місяця з відрахуванням до 20 відсотків заробітку.

ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор СЗДО №6

Тетяна БОЙКО

План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в СЗДО №6 на 2021/2022 н.р.

№ з/п

Заходи

Термін проведення

Відповідальний

Нормативно-правове забезпечення

1

Створення нормативно-правової бази щодо забезпечення запобігання та протидії булінгу

упродовж року

Директр

2

Надання інформації батькам, педагогам, розгляд на засіданнях виробничих нарад, оновлення інформації на веб-сайті закладу з проблеми запобігання та протидію булінгу

упродовж року

Вихователь – методист

3

Невідкладне інформування відповідних органів, визначених Законом України від 18.12.2018 № 2657-VIII«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», у разі виявлення випадку булінгу

у разі виявлення випадку

Директор

Робота з педагогами та колективом

4

Організація і проведення тематичного тижня «Я маю право!»

грудень

Вихователь – методист

5

Консультація: «Як виявити жорстоке ставлення до дитини в сім’ї»

грудень

Практичний психолог

6

Проведення круглого столу «Профілактика жорстокого поводження з дітьми»

січень

Практичний -психолог

7

Консультація: «Дошкільники та їх права і обов’язки»

січень

Вихователь - методист

8

Інформаційно-просвітницькі заходи з учасниками освітнього процесу з питань запобігання і протидії булінгу

лютий

Вихователь – методист

9

Вивчення психологічного клімату в педагогічному колективі

квітень

Практичний психолог

10

Психологічні та соціально-психологічні дослідження за запитами адміністрації, педагогів, працівників

за запитом

Практичний психолог

Робота з дітьми

11

Психологічне вивчення дітей «групи ризику»

жовтень-листопад

Практичний психолог

12

Бесіда «Мої права та обов’язки»

грудень

Педагоги

13

Організація та проведення занять та бесід, що формують у дітей уявлення про толерантність по відношенню до різних людей, справедливість, порядність

листопад

грудень

Педагоги

14

Корекційно-розвивальні заняття з дітьми старших груп

січень

Практичний психолог

15

Перегляд та обговорення мультфільму «Жив собі чорний кіт»

лютий

Педагоги

16

Організація виставки малюнків «Я маю право»

березень

Педагоги

Робота з батьками

17

Активізувати просвітницьку роботу з питань правової освіти серед родин вихованців

протягом року

Педагоги

18

Забезпечити консультативну допомогу батькам з питань соціально-правового захисту дошкільників (за потребою)

упродовж року

Практичний психолог, вихователь – методист, педагоги

19

Розміщення нормативно-правових документів, телефонів довіри на інформаційних стендах та веб-сайті ЗДО для ознайомлення батьківської громадськості

вересень

Цупко Д.О.

20

Складання інформаційних буклетів для батьків (групові батьківські куточки)

вересень

Практичний психолог

21

Консультація: «Дитина та її індивідуальні особливості»

грудень

Практичний психолог

22

Консультація: «Правова освіта для маленької дитини»

січень

Вихователь-методист

23

Педагогічна година: «Ось так ми живемо. Обговорення інклюзивних цінностей та толерантного відношення»

квітень

Вихователь-методист

Нормативні документи:

  • - Наказ СЗДО №6 від 05.11.2021 №180-ОД «Про виконання ст. 30 Закону України «Про освіту»;
  • - Протокольне доручення Департаменту освіти і науки СОДА від 27.10.2021 р.;
  • - Постанова спільної наради керівників правоохоронних та інших державних органів Сумської області від 27.09.2021 р.;
  • - Розпорядження УО ШМТГ від 04.11.2021 №01-28/1439 «Про виконання протокольного доручення та постанови.

Правила поведінки здобувача освіти в ЗДО

Правила поведінки здобувача освіти в ЗДО базуються на законах України, наказах Міністерства освіти і науки України та рішеннях органів місцевого самоврядування, Статуті закладу.

Здобувачі освіти в ЗДО, вихованці, повинні дотримуватись таких правил:

-Приходити вчасно в дитячий садок.

-Вітатися з усіма працівниками ЗДО.

-У всьому слухатися вихователя.

-Якщо щось болить, то обов’язково про це сказати вихователю.

-Берегти іграшки, майно та книги.

-На прогулянці не бруднити одяг.

-В групі голосно не кричати та не бігати.

-Не ходити в  вологому одязі.

-Не ображати дітей зі своєї групи.

-Слідкувати за станом свого одягу.

-Мати особисті носові хустинки.

-Дотримуватися вимог безпеки.

-Акуратно вішати одяг в свою шафку.

Стаття 55. Права та обов’язки батьків здобувачів освіти

Виховання в сім’ї є першоосновою розвитку дитини як особистості. Батьки мають рівні права та обов’язки щодо освіти і розвитку дитини.

1.Батьки здобувачів освіти мають право:

  • захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;
  • звертатися до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти;
  • обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;
  • брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;
  • завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;
  • брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;
  • отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності.

2.Батьки здобувачів освіти зобов’язані:

  • виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
  • сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
  • дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
  • формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституціїта законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
  • виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
  • дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).

3.Держава надає батькам здобувачів освіти допомогу у виконанні ними своїх обов’язків, захищає права сім’ї.

    Органи державної влади та органи місцевого самоврядування мають поважати право батьків виховувати своїх дітей відповідно до власних релігійних і філософських переконань, а суб’єкти освітньої діяльності мають враховувати відповідні переконання під час організації та реалізації освітнього процесу, що не повинно порушувати права, свободи та законні інтереси інших учасників освітнього процесу.

4. Інші права та обов’язки батьків здобувачів освіти можуть встановлюватися законодавством, установчими документами закладу освіти і договором про надання освітніх послуг (за наявності).

Пошук мобільний