Наш девіз:
Ми «Чомусики» веселі,
Любимо ми гратися.
Хочем вирости міцними
І про все дізнатися.
ВІК ДІТЕЙ: 6-й рік життя
В ГРУПІ ВИХОВУЄТЬСЯ: 20 малюків віком від 5 до 6 років
Шкатула Наталія Анатоліївна
«Формування мовленнєвої компетентності дошкільників шляхом використання фольклорної спадщини українського народу»
Виховання особистості починається із засвоєння дітьми духовних надбань рідного народу - мови, усної народної творчості, всієї спадщини батьків, дідів.
Прекрасним стимулюючим засобом народної педагогіки є дитячий фольклор. Він охоплює словесну творчість дорослих і дітей. Включає в себе: колискові пісні, пестушки, потішки, забавлянки, небилиці, казки, заклички, приспівки, лічилки, скоромовки.
Дитина входить в мову саме через колискову пісню. Пісня вчить любити рідну землю, батьків.
Віршики - пестушки, потішки - це рухливі ігри з пальчиками, ручками і ніжками дитини.
Наступним фольклорним жанром є забавлянки - пісеньки та віршики складного змісту, вже не пов'язані з грою. Своїм характером забавлянки нагадують маленькі казочки у віршиках.
У лічилках головним є те, що там переважно фігурують слова на позначення лічби. Вони в ігровій формі доступно підводять дітей до засвоєння числових понять.
Важливу роль у народній педагогіці відіграють прислів'я та приказки. В них чітко сформульований ідеал виховання, визначено моральні якості, притаманні вихованій людині.
А окрасою народної дидактики стали загадки, які є засобом розвитку уважності, кмітливості, випробування розумових здібностей дитини. Кожна загадка - це своєрідний урок мислення.
Для розвитку мовлення дітей можна також використовувати заклички. Вони спрямовані до землі, сонця, води.
Отже, виховання особистості з високими інтелектуально - творчими, духовно - моральними цінностями можливе лише за умови використання кращих здобутків народної педагогіки, серед яких вагому роль відіграє дитячий фольклор, як джерело розвитку мовлення, мислення, естетичних почуттів дитини.
- Сарамок Тетяна Леонтівна впроваджує у роботі з дітьми інноваційну
технологію "Моральне виховання дошкільнят через літературну спадщину Василя Сухомлинського "
В.О.Сухомлинський – найвідоміший сучасний педагог-гуманіст.
Кожна дитини, на його думку. – цілком особливий, унікальний світ Морально-етичному вихованню присвячені численні статі, оповідання, книги.
Методика виховання В.О.Сухомлинського спрямована «на виховання внутрішніх,психічних регуляторів особистості – совісті, емпатії, почуття власної гідності».
Працюючи з дітьми дошкільного віку, ми допомагаємо їм пізнати навколишній світ, світ природи, розвивати в душі такі чудові почуття, як доброта, любов, дружба, чесність, повага, співчуття, розуміння як себе, так і інших.
chomusiki21
1.jpg
http://zdo6.shostka-rada.gov.ua/images/fotodlagroup21/chomusiki/1.jpg
2.jpg
http://zdo6.shostka-rada.gov.ua/images/fotodlagroup21/chomusiki/2.jpg
3.jpg
http://zdo6.shostka-rada.gov.ua/images/fotodlagroup21/chomusiki/3.jpg
5.jpg
http://zdo6.shostka-rada.gov.ua/images/fotodlagroup21/chomusiki/5.jpg
4.jpg
http://zdo6.shostka-rada.gov.ua/images/fotodlagroup21/chomusiki/4.jpg
6.jpg
http://zdo6.shostka-rada.gov.ua/images/fotodlagroup21/chomusiki/6.jpg
7.jpg
http://zdo6.shostka-rada.gov.ua/images/fotodlagroup21/chomusiki/7.jpg
8.jpg
http://zdo6.shostka-rada.gov.ua/images/fotodlagroup21/chomusiki/8.jpg
9.jpg
http://zdo6.shostka-rada.gov.ua/images/fotodlagroup21/chomusiki/9.jpg
11.jpg
http://zdo6.shostka-rada.gov.ua/images/fotodlagroup21/chomusiki/11.jpg
13.jpg
http://zdo6.shostka-rada.gov.ua/images/fotodlagroup21/chomusiki/13.jpg
12.jpg
http://zdo6.shostka-rada.gov.ua/images/fotodlagroup21/chomusiki/12.jpg