МОН планує розпочати моніторинг цифрової гігієни дошкільнят
Уряд ухвалив Концепцію цифрової гігієни дітей дошкільного віку (схвалено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02.05.2025 р. №432-р) https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/432-2025-%D1%80#Text
Найголовніше з нової концепції:
Метою Концепції є забезпечення цифрової гігієни дітей через формування у них відповідних компетентностей і підвищення обізнаності дорослих, дотичних до використання цифрових технологій дітьми дошкільного віку. Забезпечувати цифрову гігієну дітей планується через запровадження певних обмежень використання цифрових технологій під час освітнього процесу.
сприяння розробленню україномовного цифрового контенту для дошкільної та позашкільної освіти ;
розроблення рекомендацій для батьків щодо формування навичок безпечного використання цифрових технологій у взаємодії з дитиною ;
проведення інформаційно-просвітницької роботи серед батьків та педагогів щодо ризиків та переваг цифрового середовища для розвитку дитини ;
розроблення програми підвищення кваліфікації педагогічних працівників щодо цифрової гігієни дітей;
розроблення курсів з цифрової гігієни для батьків та педагогічних працівників;
проведення моніторингу цифрової компетентності педагогів через тестування цифрової грамотності Цифрограм;
інтеграція правил цифрової грамотності в освітній процес.
Вихователі дитячих садочків будуть проходити тести з цифрової грамотності
Концепція передбачає розроблення методології оцінювання ризиків використання учасниками освітнього процесу цифрових технологій та їх негативних наслідків для започаткування моніторингу цифрової гігієни.
Для працівників дошкільної сфери передбачається запровадження моніторингу цифрової компетентності шляхом проходження тесту з цифрової грамотності Цифрограм.
Також для педагогів та батьків мають розробити курси з цифрової гігієни, які будуть розміщені на порталі Дія. Освіта.
УВАГА
Це НЕ іспит.
Це НЕ переатестація.
Ніхто:
не знижуватиме категорії;
не оцінюватиме “профпридатність”.
Це звичайний моніторинг цифрових навичок. Мета – визначити рівень знань і прогалини, а далі створити програми для їх заповнення.
Цей моніторинг проводиться для того, щоб у майбутньому кожен педагог міг отримати необхідні знання. Для старшого покоління педагогів це буде шанс спокійно й упевнено увійти у цифровий світ, навчитися користуватися сучасними інструментами без стресу. А молодші вихователі, які вже «в темі» з цифровими технологіями, зможуть подивитися на них під новим кутом – побачити ті ризики, які зараз можуть не помічати.